EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
W dniach 25, 26, 27 maja odbywają się egzaminy ósmoklasisty. Uczniowie piszą egzamin z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Jest to ważny sprawdzian ich wiadomości i umiejętności, jakich nabyli w szkole podstawowej. Życzymy im , aby ten pierwszy ważny egzamin napisali jak  najlepiej.
Czytaj więcej...

Czytaj więcej...Dziś  odbyło się w naszej szkole V Szkolne Dyktando Językowe. Konkurs języków obcych jest u nas cyklicznym wydarzeniem. Biorą w nim udział najstarsi uczniowie szkoły podstawowej.
Dyktando jest ciekawą formą sprawdzenia znajomości zasad ortograficznych wykorzystywanych w niemieckim i angielskim tekście pisanym. Służy również promowaniu nauki języka angielskiego i niemieckiego oraz rozwijaniu zainteresowań językami obcymi. 
Konkurs języków obcych cieszy się od wielu lat dużą popularnością wśród uczniów klas 7 i 8. Już wkrótce dowiemy się, kto został mistrzem ortografii angielskiej i niemieckiej.

G A L E R I A      Z D J Ę Ć 

Tekst: Liliana Zielińska. Zdjęcia: Magdalena Pociask, Sylwia Ozga, Faustyna Marcinek

REGULAMIN

V SZKOLNEGO DYKTANDA

Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO i ANGIELKSIEGO

„MEISTER DER RECHTSCHREIBUNG”

 I 

„THE MASTER OF ENGLISH SPELLING“

 

 Zagadnienia ogólne:

  1. Konkurs Ortograficzny z języka niemieckiego „Meister der Rechtschreibung” i języka angielskiego „The Master of English Spelling” organizowany jest przez p. Lilianę Zielińską, p. Sylwię Ozgę oraz p. Faustynę Marcinek.
  2. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie klasy VII - VIII szkoły.
  3. Informacje o konkursie będą opublikowane na stronie internetowej naszej szkoły.
  4. Konkurs odbędzie się 19 maja 2021 r. (środa) i będzie dotyczył tematyki zawartej w podstawie programowej dla klasy VII – VIII szkoły podstawowej.

 Cele:

1.Podnoszenie umiejętności językowych, a w szczególności poziomu kompetencji w zakresie pisowni w języku niemieckim i angielskim.

  1. Sprawdzenie znajomości zasad ortograficznych wykorzystywanych w niemieckim i angielskim tekście pisanym.
  2. Promowanie nauki języka angielskiego i niemieckiego.
  3. Rozwijanie zainteresowania językami obcymi.
  4. Wspieranie rozwijania kompetencji językowych uczniów.

Przebieg dyktanda i ocena:

  1. Podczas pisania tekstu nie wolno korzystać z żadnych pomocy naukowych, porozumiewać się z innymi uczestnikami, opuszczać sali przed zebraniem prac, korzystać z wszelkich urządzeń elektronicznych (telefony komórkowe, notesy, laptopy, słowniki itp.).
  2. Nie wolno pisać usłyszanego wyrazu literami drukowanymi.
  3. Podczas weryfikacji oceniana będzie prawidłowa pisownia i interpunkcja.
  4. Nieczytelny i niejednoznaczny zapis wyrazu i znaku interpunkcyjnego będzie rozstrzygany na niekorzyść piszącego. Ewentualne poprawki i skreślenia muszą być wyraźnie zaznaczone. Również w poprawkach nie wolno używać liter drukowanych.
  5. Zadaniem uczestnika konkursu będzie prawidłowe uzupełnienie luk usłyszanymi wyrazami. Treść dyktanda zostanie odczytana trzykrotnie. Pierwszy i drugi raz będzie odczytany w wolnym tempie. Trzecie czytanie tekstu odbędzie się w normalnym tempie.
  6. Do konkursu mogą przystąpić uczniowie klasy VII - VIII szkoły podstawowej, którzy na I semestr roku szkolnego 2020/2021 otrzymali z danego języka conajmniej ocenę dostateczną i wyżej.
  7. Ocena prac odbywać się będzie wg następujących zasad: każdy uczestnik startuje z liczbą punktów 100; za każdy błąd interpunkcyjny uczestnik otrzymuje 1 punkt ujemny; za każdy błąd w pisowni uczestnik otrzymuje 1 punkt ujemny. Jedno słowo może zawierać więcej niż jeden błąd w pisowni.
  8. Zwycięzcą dyktanda jest osoba o najmniejszej ilości punktów karnych. Kolejne miejsca zajmują osoby o większej w kolejności ilości punktów karnych. Prace z największą ilością punktów pozwolą uczestnikom otrzymać tytuł Erster Diktatprofi, Zweiter Diktatprofi, Dritter Diktatprofi i The Master of English Spelling.
  9. Za udział w konkursie chętni uczniowie otrzymują pozytywną ocenę z aktywności i uwagę pozytywną. Dla zwycięzców dyplomy i drobne nagrody rzeczowe.
  10. Szczegółowe informacje przeprowadzenia dyktanda będą omówione z uczestnikami konkursu.

 

                                                                                                         Organizatorzy:

Liliana Zielińska, Sylwia Ozga, Faustyna Marcinek

 

14 maja oddziały przedszkolne „Żabki”, „Tuptusie” i „Misie” obchodziły „Dzień Pszczółki”. W tym dniu przedszkolaki zdobyły wiedzę na temat życia pszczół. Dowiedziały się jaką rolę odgrywają pszczoły w przyrodzie oraz w jaki sposób zbierają miód. Dzieci poznały budowę pszczoły oraz cykl życia pszczoły. W trakcie zajęć poznały fascynujący świat pszczół. Dowiedziały się, dlaczego pszczoły tańczą, ile kwiatów muszą odwiedzić aby zebrać kropelkę miodu, jak spędzają zimę i jak powstaje miód. Poznały różne rodzaje miodu. Brały udział z zabawach ruchowo- naśladowczych do utworów o pszczółkach. Wykonywały zadania zręcznościowe i matematyczne. Dzieci dowiedziały się co to jest rój pszczół oraz jak ważna jest królowa. Miały przyjemność zobaczyć strój pszczelarza jak również obejrzeć przybory, które są niezbędne przy prowadzeniu pasieki. Bardzo dużą atrakcją okazał się przenośny ul. Zajęcia zakończyły się degustacją miodu, którego dzieci z wielką przyjemnością smakowały, znając jego odżywcze właściwości i walory smakowe.

Czytaj więcej...

GALERIA ZDJĘĆ!

Czytaj więcej...Najstarsze zuchy z klasy 3a i 3b stoją na straży dbania o nasze środowisko, dlatego dzisiaj zaprezentowały swoim kolegom z młodszych klas przedstawienie pacynkowe o tematyce ekologicznej. Pięknie się zaprezentowały wykonując niełatwe zadanie: odgrywając swoją rolę i jednocześnie odpowiednio eksponując pacynkę. Zuszki przygotowywały się do tego wydarzenia wykonując samodzielnie dekoracje i piękne pacynki. Widzom bardzo się podobało! 

Zapraszamy do obejrzenia filmu i galerii zdjęć.

FILM:   https://www.youtube.com/watch?v=VFYFKD8mWrg&ab_channel=Szko%C5%82aPodstawowa 

GALERIA ZDJĘĆ

Agnieszka Baran