Czytaj więcej...
2 kwietnia przypada Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Z tej okazji w naszej szkole odbył się apel, który przygotowali uczniowie klasy II b i IV. Celem inicjatywy było zwiększenie świadomości społecznej, wsparcie osób borykających się z różnymi trudnościami. Po apelu, dla wszystkich uczniów, odbyły się warsztaty praktyczne. Wykonano ćwiczenia pokazujące, z jakimi problemami mogą borykać się osoby ze spektrum autyzmu, zwłaszcza w obszarze zaburzeń integracji sensorycznej. Nauczycielom przekazano plakaty i linki filmów edukacyjnych, jak pracować z takimi uczniami. Wszystkim serdecznie dziękujemy za pomoc w zorganizowaniu spotkania.

Tekst i zdjęcia: Anna Jasek, Monika Kramarz


Fotorelacja..

Czytaj więcej...

W środę w oddziałach przedszkolnych pachniało od samego rana, to wszystko za sprawą małych babeczek o nazwie muffinki, które są popularne na całym świecie. Od kilku lat muffinki cieszą się bardzo dużą popularnością również w Polsce. Żabki, Tuptusie i Misie  również postanowiły świętować Światowy Dzień Muffinka, który przypada 30 marca.  Z tej okazji dzieci uczestniczyły w zajęciach poświęconych tym wypiekom. Poznały ich historię oraz sposób ich pieczenia. Następnie dzieci rozwiązywały zadania matematyczne z muffinkami w roli głównej oraz wykonały kolorowe papierowe babeczki. Na koniec zajęć na dzieci czekała największa atrakcja – samodzielny wypiek babeczek. Przedszkolaki z radością zabrały się do pracy i ochoczo pomagały paniom w dodawaniu i mieszaniu wszystkich składników. Do babeczek dzieci dodały przeróżne dodatki- marchewkę, jabłka, kokos, czekoladę.  Bardzo chętnie samodzielnie nakładały przygotowaną masę do papierowych foremek. Po upieczeniu dzieci pięknie ozdobiły muffinki według własnych pomysłów kolorowymi pisakami oraz posypkami.  Uśmiechom nie było końca. Po upieczeniu dzieci skosztowały swoich wypieków, babeczki pięknie wyrosły i były przepyszne. Przedszkolaki postanowiły pochwalić się swoimi wypiekami i zorganizowały szkolny poczęstunek. Dziękujemy pani Małgorzacie Rachwał za pomoc w upieczeniu pysznych wypieków

 

 

GALERIA ZDJĘĆ

Czytaj więcej...✒✒Na zaproszenie Pani Dyrektor w progach naszej szkoły zagościł autor tomiku wierszy „Niepodległa” - Pan Waldemar Wilk. Pan Waldemar to lokalny poeta, który pięknym słowem przypomniał historię i losy Ojczyzny. Podczas wizyty w naszej szkole rozmawiał z uczniami na temat swojej twórczości, nawiązując wierszem do dziejów Polski. Opowiedział, jak został poetą i zachęcał młodzież do podjęcia własnych prób pisania poezji.
„Ocalić od zapomnienia” to motto, które towarzyszy Panu Waldemarowi. To ogromnie ważne, by wychowywać młodzież w duchu patriotyzmu, ponieważ to od niej będzie zależała przyszłość Polski – podkreślał podczas spotkania poeta. Jako szkoła staramy się kultywować najważniejsze wartości patriotyczne.
Serdecznie dziękujemy za bardzo ciekawe spotkanie z poezją oraz refleksją.
Tekst: Liliana Zielińska, Sylwia Białorucka
Zdjęcia: Magdalena Królikowska

 

GALERIA ZDJĘĆ!

Czytaj więcej...Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Międzynarodowym Konkursie Literackim i Fotograficznym ,,Z tęsknoty za Kresami''. Konkurs skierowany był do dzieci i młodzieży szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Organizatorem było Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Ropczycach oraz Rzeszowski Oddział Stowarzyszenia „Wspólnota Polska”. Rozdanie nagród odbyło się przy okazji uroczystości ,,Dnia Patrona”.

W kategorii literackiej I miejsce zdobył Michał Wiater (klasa 7a), III miejsce Maria Kurnyta (klasa 7a). W kategorii fotograficznej I miejsce zdobyła Karolina Babicz (klasa 8a), II miejsce Izabela Królikowska (klasa 8b). Gratulujemy!!!.

GALERIA ZDJĘĆ

 Barbara Wiktor

 

 

Czytaj więcej...

 

 

 

 

 

REGULAMIN

VI SZKOLNEGO DYKTANDA

Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO i ANGIELKSIEGO

„MEISTER DER RECHTSCHREIBUNG”

 I 

„THE MASTER OF ENGLISH SPELLING“

 

 

  1. Zagadnienia ogólne:
  2. Konkurs Ortograficzny z języka niemieckiego „Meister der Rechtschreibung” i języka angielskiego „The Master of English Spelling” organizowany jest przez p. Lilianę Zielińską, p. Gabrielę Ciebień i p.Natalię Stasik.
  3. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie klasy VII - VIII szkoły.
  4. Informacje o konkursie będą opublikowane na stronie internetowej naszej szkoły.
  5. Konkurs odbędzie się 1 kwietnia 2022 r. (piątek) i będzie dotyczył tematyki zawartej w podstawie programowej dla klasy VII – VIII szkoły podstawowej.

 

  1. Cele:

1.Podnoszenie umiejętności językowych, a w szczególności poziomu kompetencji w zakresie pisowni w języku niemieckim i angielskim.

2.Sprawdzenie znajomości zasad ortograficznych wykorzystywanych w niemieckim i angielskim tekście pisanym.

  1. Promowanie nauki języka angielskiego i niemieckiego.
  2. Rozwijanie zainteresowania językami obcymi.
  3. Wspieranie rozwijania kompetencji językowych uczniów.
  1. Przebieg dyktanda i ocena:
  2. Podczas pisania tekstu nie wolno korzystać z żadnych pomocy naukowych, porozumiewać się z innymi uczestnikami, opuszczać sali przed zebraniem prac, korzystać z wszelkich urządzeń elektronicznych (telefony komórkowe, notesy, laptopy, słowniki itp.).
  3. Nie wolno pisać usłyszanego wyrazu literami drukowanymi.
  4. Podczas weryfikacji oceniana będzie prawidłowa pisownia i interpunkcja.
  5. Nieczytelny i niejednoznaczny zapis wyrazu i znaku interpunkcyjnego będzie rozstrzygany na niekorzyść piszącego. Ewentualne poprawki i skreślenia muszą być wyraźnie zaznaczone. Również w poprawkach nie wolno używać liter drukowanych.
  6. Zadaniem uczestnika konkursu będzie prawidłowe uzupełnienie luk usłyszanymi wyrazami. Treść dyktanda zostanie odczytana trzykrotnie. Pierwszy i drugi raz będzie odczytany w wolnym tempie. Trzecie czytanie tekstu odbędzie się w normalnym tempie.
  7. Do konkursu mogą przystąpić uczniowie klasy VII - VIII szkoły podstawowej, którzy na I semestr roku szkolnego 2020/2021 otrzymali z danego języka conajmniej ocenę dostateczną i wyżej.
  8. Ocena prac odbywać się będzie wg następujących zasad: każdy uczestnik startuje z liczbą punktów 100; za każdy błąd interpunkcyjny uczestnik otrzymuje 1 punkt ujemny; za każdy błąd w pisowni uczestnik otrzymuje 1 punkt ujemny. Jedno słowo może zawierać więcej niż jeden błąd w pisowni.
  9. Zwycięzcą dyktanda jest osoba o najmniejszej ilości punktów karnych. Kolejne miejsca zajmują osoby o większej w kolejności ilości punktów karnych. Prace z największą ilością punktów pozwolą uczestnikom otrzymać tytuł Erster Diktatprofi, Zweiter Diktatprofi, Dritter Diktatprofi i The Master of English Spelling.
  10. Za udział w konkursie chętni uczniowie otrzymują pozytywną ocenę z aktywności i uwagę pozytywną. Dla zwycięzców dyplomy i drobne nagrody rzeczowe.
  11. Szczegółowe informacje przeprowadzenia dyktanda będą omówione z uczestnikami konkursu.

                     Organizatorzy:

Liliana Zielińska, Gabriela Ciebień, Natalia Stasik