1686390318487Bo opowieści o Bieszczadach nie wyczytasz z przewodnika…
Trzeba je samemu wydeptać, wypatrzeć, wysłuchać…
Dlatego też dnia 2 czerwca 2023 r. uczniowie klas siódmych i ósmych naszej szkoły wybrali się na wycieczkę w Bieszczady.
Pierwszym punktem wycieczki było wyjście na szczyt Korbania z miejscowości Bukowiec. Na jego wierzchołku znajduje się 9-metrowa drewniana wieża widokowa. Z jej tarasu mogliśmy oglądać panoramę obejmującą swym zasięgiem Jezioro Solińskie i bieszczadzkie połoniny. Wędrując ścieżką mijaliśmy drewniane ławeczki, które nas kusiły, by na nich przysiąść i odpocząć przed dalszą drogą. Trasa ta była świetną okazją do obcowania z przyrodą.
Po zejściu z malowniczej trasy udaliśmy się na w podróż najnowocześniejszą kolejką gondolową w Polsce. Przed wejściem do kolejki odwiedziliśmy multimedialne muzeum, w którym dowiedzieliśmy się różnych ciekawostek o Jeziorze Solińskim. Z gondolki podziwialiśmy niezwykłe krajobrazy Bieszczad, Jezioro Solińskie oraz zaporę z lotu ptaka. Ta 1,5 km podróż na Górę Jawor zapewniła nam niezapomniane wrażenia.
Kolejną i ostatnią atrakcją wycieczki był pobyt na zaporze solińskiej i spacer po jej koronie. Wszyscy przez dłuższą chwilę pozostali pod wrażeniem tej niewyobrażalnej masy betonu. Zachwycaliśmy się widokiem na jezioro i zielone wzgórza. Pani Przewodnik przybliżyła nam historię jego powstania, a my mogliśmy podziwiać górski krajobraz.
Cali i zdrowi, z uśmiechami na twarzach i pamiątkami w rękach, wróciliśmy do domu. Wrażenia i wspomnienia pozostaną na długo w naszej pamięci.