Wokół nas wiosna w pełni. Coraz więcej zieleni, coraz więcej kolorów.
Zadaniem uczniów klasy VI b było zauważyć to piękno, może... zachwycić się i zrobić zdjęcie. Chłopcy i dziewczęta zwracali uwagę na krajobrazy, kwiaty, zwierzęta. Wyniki pracy można obejrzeć w galerii.
Gratuluję spostrzegawczości i wrażliwości.
Wiesława Miąso
#zostanwdomu# dzienziemi #ekologia
W tym tygodniu przedszkolaki z grupy Misie zastanawiały się nad tym w jaki sposób mogą dbać o Naszą Planetę i co jeszcze mogą dla niej zrobić. Pogłębiały wiedzę na temat zagadnień z zakresu ekologii i ochrony środowiska, rozwijały wrażliwość estetyczną oraz rozbudzały wyobraźnię i fantazję, a także rozwijały zdolności manualne. Misie wiedzą również, że recykling to jest bardzo ważna sprawa. W związku z tym wspólnie z rodzicami wykonali bardzo ciekawe ECO-ZABAWKI z surowców wtórnych i materiałów ekologicznych. Wykazali się dużą pomysłowością i kreatywnością. Każda praca była oryginalna i niepowtarzalna.
Pięknie dziękujemy rodzicom i dzieciom za zaangażowanie❤ Cieszymy się bardzo z efektów Waszej pracy. Dla nas jak i dla Państwa najważniejsze jest to, że wspólnie z dzieckiem spędziliście razem czas na twórczym działaniu.
Anna Mazur
Konkurs w setną rocznicę urodzin Jana Pawła II pod hasłem: „Chrześcijanin jest człowiekiem nadziei”.
Konkurs kierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej im. Baśni Polskiej w Niedźwiadzie Dolnej.
- Cele konkursu:
- zaciekawienie i poznawanie osoby Jana Pawła II, jego życia, twórczości i osobowości
- pogłębianie pasji zainteresowań twórczych
- wyrażenie myśli Jana Pawła II w formie twórczej
- integracja dzieci, rodziców i nauczycieli
- Zasady konkursu.
Konkurs ma charakter zdalny i organizowany jest w trzech kategoriach wiekowych:
- przedszkola i klasy 0
- klasy I – IV
- klasy V – VIII
W każdej kategorii jest inne zadanie do wykonania.
- Zadania konkursowe.
Przedszkola i klasy 0
Zadaniem konkursowym jest wykonanie pracy plastycznej ilustrującej cytat:
„Szczególną miłością darzę każde dziecko, które cierpi, które jest samotne, które jest opuszczone, zwłaszcza to, które nie ma nikogo, kto by je kochał i o nie zadbał".
Ilustrację można wykonać dowolną techniką na dowolnym formacie. Zachęcamy, by wykonać ją rodzinnie, ale w taki sposób, żeby była widoczna też praca dziecka. Ocenie będzie podlegać zdjęcie pracy wraz z umieszczoną poniżej karteczką zawierającą imię i nazwisko oraz klasę/grupę do której uczęszcza dziecko.
Klasy I – IV
Zadaniem konkursowym jest plastyczne przedstawienie dowolnego cytatu Jana Pawła II. Cytat może pochodzić z jego książek, homilii, swobodnych wypowiedzi. Wybrany cytat należy zilustrować dowolną techniką plastyczną na kartce o dowolnym formacie. Ilustracja ma zawierać widoczny tekst wybranego cytatu. Ocenie będzie podlegać zdjęcie pracy wraz z umieszczoną poniżej pracy karteczką zawierającą imię i nazwisko oraz klasę autora pracy.
Klasy V – VIII
Zadaniem konkursowym jest wykonanie prezentacji multimedialnej w programie PowerPoint na temat dowolnie wybranej pielgrzymki Jana Pawła II. Prezentacja powinna zawierać zdjęcia, tekst oraz ewentualnie podkład muzyczny. Slajd tytułowy pracy powinien zawierać informację na temat wybranej pielgrzymki (miejsce i rok) oraz imię i nazwisko oraz klasę autora. Ilość wszystkich slajdów: 7 - 10.
- Termin i sposób wysyłania prac.
Termin: 13 maja 2020 r.
Prace proszę wysyłać drogą mailową na adres szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Ocena prac:
- ocenie będzie podlegać zdjęcie pracy przesłane według podanych informacji w zadaniu konkursowym
- prace będzie oceniać jury wybrane z nauczycieli naszej szkoły
- w każdej kategorii wiekowej przyznawane będą miejsca i wyróżnienia
Przyszła wiosna, więc przed świętami w ramach zajęć przyrodniczych, uczniowie klasy 3B mogli zasiać lub zasadzić dowolne rośliny. Okazało się, że dzieci chętnie przystąpiły do tego zadania i wyhodowały naprawdę wyjątkowe okazy. Młodzi ogrodnicy w myśl hasła „zostań w domu”, mogli samodzielnie doglądać i opiekować się swoimi roślinkami. Na zdjęciach możemy zobaczyć min. rzeżuchę, fasolę, owies, rzodkiewkę, rzepak, a nawet mandarynkę. Sprawdźcie, czy potraficie rozpoznać te rośliny?
Małgorzata Kosińska Mucha
Klasa VI b nadal uczy się zdrowo odżywiać. Zadaniem na weekend było wykonanie kanapki z warzywami. Dodatkowym atutem było piękne podanie i udekorowanie. Patrząc na propozycje uczniów klasy VI b, po prostu chce się jeść te wspaniałości.
Gratuluję i życzę dalszych ciekawych pomysłów uczniom a rodzicom cierpliwości.
Wiesława Miąso